Mine gamle biler

Mit liv som bilist har været en ret så omskiftelig størrelse, præget af en masse gamle biler der, når jeg har været færdig med dem, ikke engang har kunnet sælges som håndværkertilbud. Jeg har kørt dem helt ned så det slet ikke ahr kunne betale sig, at lave dem i stand igen. Det er ikke ligefrem klassikere jeg har haft, og så skrotter man dem når de er færdige.

Den første bil jeg havde, var en Seat Ibiza årgang 1988. Du kan sikkert godt huske modellen, det var en af de første bile Seat lavede, efter bruddet med Fiat. Den var faktisk okay, så flot ud og havde nogle specielle egenskaber. Den ene var, at der ikke var i arm til vinduesviskeren. Den skulle i stedet aktiveres med en knap. Noget andet der var ret specielt, var at den havde en motor som var udviklet i samarbejde med Porsche. Det var en 1.5er, men den kunne virkelig flytte sig. Jeg aner ikke hvor mange hestekræfter den havde, men det var i hvert fald flere end den var bygget til. Den kunne køre 190, men var kun bygget til at køre 150. Alt raslede fra hinanden når man gav den gas – der var ikke sammenhæng mellem konstruktion og kræfter. Den afgik ved døden efter jeg havde haft den i to år, det viste sig at bunden var rustet væk.

Mine gamle biler

Så fik jeg en Opel Corsa, af den gamle model. Den var meget billig, tror jeg gav 7000 kr. for den. Det var også cirka det den var værd. Den holdte i et års tid, hvorefter den blev så grundigt kasseret til syn, at selv den erfarne synsmand så rystet ud. Den var en dødsfælde sagde han.

Derefter fik jeg mig en Volvo 460, det var nogle år efter, hvor jeg ikke havde haft bil. Den var nærmest en rumfærge sammenlignet med de andre. jeg kørte 100.000 kilometer i den på tre år, uden en eneste reperation. Da jeg solgte den, var det udelukkende fordi jeg ikke skulle bruge den mere.

Min næste bil

Jeg har besluttet mig for at min næste bil skal være helt ny og en minibil. Det kommer til at koste mig det samme som en gammel spand, der skal laves hele tiden.